Regulamin
Regulamin rezerwacji wizyt i wizyt online
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki świadczenia usług przez Łukasza Golca prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Navis Clinic Łukasz Golec z siedzibą ul. Nawrot 48 lokal U1, 90-001 w Łodzi, posiadającego nr NIP: 8291662424, REGON: 387898219, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki (dalej jako „Usługodawca”) na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem witryny internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym www.navisclinic.pl oraz https://navisclinic.medsoft.pl/ w tym (dalej jako „Serwis”).
- Usługodawca za pomocą Serwisu świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji wizyt w placówkach stacjonarnych oraz zakup medycznych konsultacji prowadzonych przez lekarzy oraz specjalistów Usługodawcy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
- Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
- Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Serwisu (dalej jako „Pacjent’’).
- Zawartość Serwisu, w szczególności teksty i znaki graficzne stanowi własność Usługodawcy i jest prawnie chroniona.
§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług
- Serwis stanowi narzędzie do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi odbywającymi się w stacjonarnych placówkach Usługodawcy (dalej jako „Wizyta’’) oraz do zarządzania on-line konsultacjami medycznymi świadczonymi drogą elektroniczną w formie telefonicznej konsultacji oraz wideo konsultacji (dalej jako „E-wizyta’’).
- Aktualny adres placówki świadczącej konsultacje medyczne oraz numery telefonów i adresy mailowe w których Pacjent może dokonać rezerwacji Wizyty znajduje się na stronie Serwisu.
- Konsultacji medycznych udzielają lekarze i specjaliści Centrum Zdrowia Psychicznego prowadzonego przez Usługodawcę.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że świadczenie Usług odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.
- W celu właściwego korzystania z Serwisu Pacjent powinien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych (w szczególności FireFox lub Chrome) oraz dostęp do Sieci Internet.
- Serwis udostępnia Pacjentowi możliwość:
- rezerwacji Wizyt i E-wizyt
- płatności online za umówione Wizyty i E-wizyty
- zmiany terminów Wizyt oraz E-wizyt,
- odwoływania Wizyt oraz E-wizyt, - Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne jednak Pacjent chcąc dokonać zakupu E-wizyty zobowiązany jest do uiszczenia płatności za wybraną przez siebie usługę zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem znajdującym się na stronie Serwisu. Pacjent zostanie poinformowany przed dokonaniem zakupu E-wizyty o jej całkowitym koszcie.
- Pacjent może przeglądać zawartość Serwisu bez dokonania rejestracji.
- W celu dokonania rejestracji Pacjent podaje następujące dane osobowe:
- imię,
- nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu.
- numeru PESEL (może zaznaczyć, że nie posiada numeru PESEL) - Przed dokonaniem rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i dokonać jego akceptacji.
- Po dokonaniu rejestracji Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rejestrację w Serwisie (założenie konta).
- Konto zakładane jest na czas nieokreślony. Pacjent ma możliwość likwidacji konta w dowolnej chwili, bez ponoszenia kosztów.
- Dokonanie rejestracji możliwe jest również podczas umawiania pierwszej Wizyty bądź rezerwacji i zakupu E-wizyty za pośrednictwem Serwisu.
- W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji (w szczególności informację przypominającą o wizycie). W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Podczas korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.
- Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.
§ 3. Rezerwacja Wizyty
- Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji Wizyty odbywającej się w stacjonarnej placówce medycznej za pomocą Serwisu po uprzedniej rejestracji oraz założeniu konta wprowadzając swój indywidualny login oraz hasło. Hasło ma charakter poufny.
- Rezerwacja Wizyty odbywa się poprzez wybór lekarza/specjalisty, miejsca wizyty (placówki stacjonarnej), daty i godziny wizyty. Rezerwację Wizyty Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku „Rezerwuj i zapłać”.
- PayU Po kliknięciu przycisku „Rezerwuj i Zapłać” termin wizyty zostanie zarezerwowany przez 20 minut. Jeżeli nie zostanie dokonana opłata termin ulega zwolnieniu .
- Po skutecznym dokonaniu rezerwacji Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą rezerwację.
- W celu uniknięcia wątpliwości, w przypadku umówienia wizyty telefonicznie we wcześniejszym terminie, umówiona za pośrednictwem Serwisu wizyta zostaje anulowana przez Usługodawcę po wyrażeniu przez Pacjenta zgody podczas rozmowy telefonicznej.
- Pacjent ma możliwość odwołania Wizyty za pośrednictwem Serwisu po zalogowaniu się do swojego konta lub telefonicznie w godzinach pracy podanych na www.navisclinic.pl .
§ 4. Zakup i rezerwacja E-wizyty
- Pacjent ma możliwość dokonania zakupu E-wizyty. Do realizacji niezbędne jest posiadanie aktualnej wersji oprogramowania Skype.
- Pacjent może dokonać zakupu E-wizyty zgodnie z cennikiem po kliknięciu „Umów wizytę” i przekierowaniu na stronę https://navisclinic.medsoft.pl/ po uprzedniej rejestracji oraz założeniu konta wprowadzając swój indywidualny login oraz hasło. Hasło ma charakter poufny.
- Ceny za E-wizyty podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
- Pacjent nie ma możliwości rezerwacji E-wizyty oferowanej przez Usługodawcę na stronie Serwisu bez jej jednoczesnego opłacenia. Usługodawca zastrzega, iż płatność jest warunkiem koniecznym do dokonania zakupu E-wizyty (w tym jej rezerwacji) przez Pacjenta.
- Pacjent dokonując zakupu E-wizyty za pomocą Serwisu (w zakładce wskazanej w ustępie 2 niniejszego paragrafu), dokonuje również rezerwacji wybranego przez siebie terminu wykonania E-wizyty (w tym daty i godziny), wyboru lekarza/specjalisty a także formy porady (audio lub wideo). Zakup oraz rezerwację szczegółów zamówienia usługi Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku ,,Rezerwuj i Zapłać”.
- Płatności za E-wizyty dokonywane są przez Pacjenta z góry za pośrednictwem serwisu płatności:
PayU S.A.
Główna siedziba:
ul. Grunwaldzka 186
60-166 Poznań
NIP: 779-23-08-495). - Po skutecznym dokonaniu płatności za E-wizytę i zaksięgowaniu środków przez Usługodawcę Pacjent otrzymuje na podany przez siebie adres poczty elektronicznej wiadomość potwierdzającą zakup w tym rezerwację wybranego przez siebie terminu E-wizyty oraz szczegółów realizacji usługi.
Świadczenie usługi E-wizyty odbywa się w języku polskim i językach obcych u wybranych lekarzy oraz specjalistów.
- Pacjent przerywając E-wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji medycznej.
- Pacjent podczas trwania E-wizyty ma możliwość przesłania lekarzowi bądź specjaliście Usługodawcy wyników badań bądź innych niezbędnych informacji dotyczących aktualnego stanu zdrowia. Informacje te dołączane zostają do dokumentacji medycznej prowadzonej dla Pacjenta.
- Pacjent podczas E-wizyty zostanie poproszony przez Specjalistę lub Lekarza o pokazanie dokumentu potwierdzającego jego tożsamość z zdjęciem.
- Po wizycie Pacjent może odebrać paragon w Klinice, w której przyjmuje specjalista u którego odbył wizytę lub napisać emaila ws. paragonu, zostanie wysłany skan paragonu na emaila.
- Faktury na firmę, fundację lub z NIP – Pacjent jest proszony o wysłanie przed wizytą pełnych i poprawnych danych firmy na którą ma być wystawiona faktura. Faktura zostanie wysłana emailem po wizycie.
§ 5. Wymogi techniczne
E-wizyta
- E-wizyty udzielane są z wykorzystaniem tradycyjnego połączenia audio (w przypadku telefonicznych konsultacji medycznych) oraz za pomocą systemu Skype.
- Pacjent powinien być podłączony do sieci Internet chyba, że wykorzystuje jedynie telefon komórkowy w celu wykonania telefonicznej konsultacji medycznej.
- Pacjent w celu odbycia E-wizyty może wykorzystać komputer. Urządzenie to musi być wyposażone w sprawnie działający mikrofon oraz kamerę (w przypadku wideo konsultacji medycznych). Przed wizytą należy wyrazić zgodę na uruchomienie mikrofonu oraz kamery.
§ 6. Odwołanie lub zmiana terminu wizyty i
E-wizyty
- Pacjent ma prawo odwołania zakupionej Wizyty i E-wizyty najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania, logując się do Serwisu klikając w przycisk „Odwołaj’’ lub telefonicznie w godzinach pracy Navis Clinic podanych na stronie internetowej placówki.
- W przypadku odwołania Wizyty i E-wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem kwota za świadczenie nie będzie zwracana a w przypadku płatności w stacjonarnej uiścić opłatę za wizytę przed kolejną umówioną. W przypadku braku opłaty za odwołaną Wizytę w czasie krótszym niż 24 godziny kolejne Wizyty nie będą realizowane.
- Pacjent może dokonywać modyfikacji zakupionej E-wizyty najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonaniem poprzez zmianę terminu jej realizacji. Zmiana dobywa się przez Serwis (jeśli wcześniej był w nim zarejestrowany) lub telefonicznie w godzinach pracy placówki. Zmiana terminu w czasie krótszym niż 24 godziny przed planowanym jej rozpoczęciem wiąże się koniecznością ponownej opłaty za rezerwację nowego terminu.
- W przypadku odwołania lub zmiany terminu Wizyty i E-wizyty Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej czynności w postaci komunikatu przesłanego na podany przez siebie adres poczty elektronicznej.
- W przypadku odwołania E-wizyty w czasie dłuższym niż 24 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem następuje zwrot uiszczonego wynagrodzenia w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za Wizytę (za pomocą serwisu PayU) lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. Usługodawca dokonuje zwrotu środków Pacjentowi w terminie 14 dni od momentu odwołania. W przypadku zwrotu należności Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, które obciążyły Serwis w związku z tą Wizytą przez PayU (zgodnie z regulaminem usługi) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie z opłatami nałożonymi przez bank).
§ 7. Odpowiedzialność
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu, jak również skutki wynikające z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie hasła i loginu Pacjenta, jeżeli jest to wynikiem niezachowania ostrożności przez Pacjenta.
- Pacjent zobowiązuje się w trakcie Wizyty i E-wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Usługodawca oraz jego personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z Serwisu.
- Pacjent może w każdej chwili zaprzestać korzystania z Serwisu w tym przerwać trwającą E-wizytę bez ponoszenia żadnych konsekwencji. W celu uniknięcia wątpliwości, Pacjent przerywając E-wizytę przed czasem jej zakończenia nie jest uprawniony do późniejszego wykorzystania czasu, który pozostałby do zakończenia konsultacji.
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi za pomocą Serwisu na najwyższym poziom. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, nie zależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja zarezerwowanego terminu Wizyty lub wykupionej E-wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot poniesionych kosztów.
§ 9. Reklamacje
- W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: Navis Clinic ul. Nawrot 48 lokal U1, 90-001 Łódź lub drogą elektroniczną pod adresem kontakt@navisclinic.pl .
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
- Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie maksymalnie 14 dni od daty ich otrzymania.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.navisclinic.pl oraz https://navisclinic.medsoft.pl/ w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwiać drogą porozumienia. W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.).